tisdag 9 februari 2010

ÄNTLIGEN!

Jag har väntat på en bok att längta till och här är den! Nick & Norahs oändliga låtlista av Rachel Cohn och David Levithan. Jag började läsa den i går kväll och hann nästan färdigt innan jag insåg att jag måste sova också. Så här är jag på jobbet och längtar hem till min bok! JAG VILL VETA HUR DET GÅR NU! Jag hoppades att det skulle finnas ett exemplar inne på biblioteket, men så klart var de utlånade.


Norah och Nick träffas på en klubb där Nicks band, "The fuck offs" spelar. De känner varandra inte sedan tidigare och av en slump hamnar de jämter varandra i baren. När båda ser sina gamla ex. närma sig behöver båda hjälp. Så när Nick säger: -Vill du vara min flickvän i typ 5 minuter så hänger Norah på. De kysser varandra och sen får vi hänga med på en riktigt resa genom natten. För boken utspelar sig bara en enda natt i ett frenetiskt tempo.

Underbar bok och när jag Googlade den visade det sig att den finns som film, hoppla! Och att den har en ganska nice hemsida, bara att söka på Nick & Norah så kommer den upp!




Inga kommentarer: