tisdag 30 november 2010

Adjö Hungerspelen


Å, vilken lycka! Nu har jag läst klart Hungerspelen, hela triologin. Revolt höll mig vaken stora delar av natten, för inte kan man sluta läsa när flera personers liv är i fara och en hel nation dessutom. Jag kommer att sakna Katniss, Peeta och Gale men förhoppningsvis blir det en film av denna geniala berättelse.

Ja, det var länge sedan jag läste så spännande, engagerande och löjligt bra böcker som de om hungerspelen. Katniss är min hjältinna, här kan man snacka girl power!
Läs böckerna och gör det nu! Läs här vad jag tyckte om första boken. Rubriken är Lycklig, Lycklig så ni fattar nog hur underbart jag tyckte det var att upptäcka Hungerspelen. NU är det bara att vänta på att Suzanne Collins ska få en ny idé och skriva nya fantasktiska böcker.



Inga kommentarer: