tisdag 31 maj 2011

Crescendo = Förlorad ängel

Fallen ängelSå nu är det många som kan andas igen efter en lååång väntan på fortsättningen av Fallen ängel av Becca Fitzpatrick. Den heter Förlorad ängel och verkar spännande, spännande. Första boken gillade jag massor och tja, nu väntar jag på att det ska bli min tur att läsa tvåan. Det blir perfekt sommarläsning, lite skräck, lite kärlek och massor av spänning. Om första boken skrev jag:


Oj, Oj detta var ju riktigt bra. Jag hade faktiskt väldigt låga förväntningar på boken Fallen Ängel av Becca Fitzpatrick. Jag har som sagt börjat ledsna på alla böcker om kärlek mellan människa och nästan-människor, men detta var bra! En ny kanonbok i genren paranormal romance (som jag har lärt mig att denna sortens böcker heter). Sen var ju boken sjukt snygg och videon lockade mig också.


Det handlar om Nora som av en slump får Patch, den nya killen i klassen, till studiepartner. Hon gillar verkligen inte honom, han är nedlåtande, arrogant och löjligt självsäker. Samtidigt som han utmanar och retar gallfeber på henne, så flirtar han med henne. Patch både skrämmer och lockar henne. Hon börjar springa på honom på alla möjliga och omöjliga ställen och konstiga saker börjar hända. Hon är övertygad om att någon förföljer henne och Nora börjar misstänka Patch. Dessutom kommer Elliot in i hennes liv, rena drömkillen och det är han som hon borde välja. Men det är något oemotståndligt med Patch, rent av livsfarligt.


Och fortsättning följer....



ISBN 9789132159008

Inga kommentarer: