onsdag 3 augusti 2011

Vampyrer, vampyrer!



Del nummer sju i serien House of night av P.C Cast finns nu på ditt bibliotek och den heter Bränd. Den åttonde delen kommer på svenska i oktober och heter Uppvaknandet. Jag vet inte om det är sista delen i serien, på sätt och vis vill jag det, på sätt och vis inte. Jag gillar HoN-böckerna men Bränd tillhörde inte de bättre, jag hoppas så att den lyfter igen i åttan eller så lägger jag ner läsningen och hittar på ett eget slut.
Men de tidigare böckerna har jag verkligen gillat, de är spännande och väldigt svåra att lämna en längre stund. Det hela handlar om den klassiska striden mellan gott och ont, plus kärlek så klart.
16-åriga Zoey är egentligen en vanlig vampyrelev, fast hon har ovanliga gåvor som gör henne till prästinna. Hon och hennes vänner kämpar mot ondskan som faktiskt inte bara hotar dem utan hela världen. Det finns lite som komplicerar det hela och det är så klart passion och kärlek. Zoey har ett förflutet med Kolona, som är ondare än ondast, och attraheras av honom trots allt. Men som tur är finns Stark, hennes egen soldat som gör allt för henne , till och med dör om det behövs och det gör det.


Japp, kärlek, passion, hat, svek, vänskap...dessutom i en snygg förpackning.

ISBN 9789163868931


Inga kommentarer: